keskiviikko 13. heinäkuuta 2011

Kun tuntematon soittaa..

Nyt on pitänyt kyrpiintyä töissä taas ihan olan takaa. Koska ihmiset purkavat huonoa tuultaan minulle, niin pistetänpä "hyvän kiertämään" ja puran omani tänne. Kuten tosiaan mainitsin, niin teen puhelinhommia, tällä hetkellä on aika tarkalleen kuukausi töitä takana. Ja kuten arvata saattaa, koko ajan saa osakseen ihan älytöntä vihaa, torjumista ja päänaukomista, ja samat jutut ja kiukuttelut saa kuulla joka päivä monelta eri asiakkaalta. Herkkiksenä minä tietysti jään märehtimään näitä juttuja (eilen piti mennä suunnilleen itkun kanssa töihin), ja niinpä kirjaankin tähän näitä klassisimpia kommentteja. Ehkä joku tunnistaa itsensä ja tekee parannuksen..


"MINULLA ON PUHELIMARKKINOINTIKIELTO!!! *"#@%&.."

Ok, jos olisit kuunnellut 5s pidempään tietäisit, ettei tässä ole kyse varsinaisesta puhelinmarkkinoinnista ja kielto ei siksi päde. JA siksi toisekseen, vaikka kyse olisikin markkinoinnista, niin enhän MINÄ, kesätyöläinen täällä puhelimen toisessa päässä voi tietää onko sinulla kielto vai ei. Ei ole MINUN vikani että YLEINEN NUMEROPALVELU jakaa numeroasi kiellosta huolimatta. Sama pätee salaiseen numeroon; toki olen pahoillani että häiritsin, mutta älä tuhlaa aikaasi raivoamalla tänne vaan soita omalle operaattorillesi.



"MIKSI TE SOITATTE MINULLE, MINÄ OLEN VANHA IHMINEN, MINULLA ON VAKAVA SYDÄNTAUTI JA KAIKKI RAHAT MENEE LÄÄKKEISIIN, TAHALLANNE HALUATTE VAAN RYÖVÄTÄ MINUN PIENEN ELÄKKEEN, JONKA OLEN MINUN SIIVOOJANPALKALLA ANSAINNUT!!!!"

Tajunnet itsekin, että se olisi jo törkeää yksityisyydenrikkomista numeropalvelulta kertoa, minkä ikäinen te olette, paljonko tienaatte tai missä olette olleet töissä. Jännästi myöskään puhelinnumero (joka on nimen ja osoitteen lisäksi ainoa tieto mitä meillä ylipäätään ruudulla näkyy) ei ole mikään koodi josta saa selville ihmisen koko elämän- ja sairaushistorian.



"TE OLETTE KAIKKI IHAN HUIJAREITA SIELLÄ, MINÄ EN USKO OLLENKAAN MIHINKÄÄN TUOLLASIIN JA POLIISILLE ILMOTAN TUOMMOSESTA, KAIKILLE SUKULAISILLEKIN SANON ETTÄ SÄ OON IHAN HUIJARI SIELLÄ!! OMAAN PUSSIIN TAITAA SULLA MENNÄ KAIKKI"

Tervettä epäluuloa on ihan hyvä olla olemassa kun näitä huijauksia on ollut vaikka millä mitalla, mutta se ettei viitsi edes kuunnella asiaa, vaan alkaa heti haukkua, ei kyllä mahdu enää terveen epäluulon piikkiin. Edelleen, minä olen täällä vaan töissä, enkä ole missään tekemisissä rahavirtojen kanssa.
Jännästi muuten tämän ihmistyypin asiakkaat eivät sitten kuitenkaan ole kiinnotuneita kuulemaan nuista poliisihallituksen myöntämistä luvista, poliisiviranomaisen suorittamasta tilinvalvonnasta jne..



"SITTEN KUN TULET TUOHON OVEN TAAKSE ASIOIMAAN JA NÄÄN NAAMAN NIIN SITTEN VOIN RUVETA, MUTTA TÄLLEEN PUHELIMEN VÄLITYKSELLÄ EN KUULE ALA MIHINKÄÄN KUN NÄÄ ON VAAN HUIJAUSTA!!"

Tämäkin on periaatteessa sitä tervettä epäluuloisuutta, mutta en käsitä miksi porukka sitten suuttuu kun vasta-argumentoin kertomalla, miten huijaaminen on paljon helpompaa ovelta ovelle tai kauppojen edustalla toimien; kukaan ei kysele siellä lupia eikä suunnilleen katsokkaan mistä on kyse, ja kaikki tuudittautuvat valheelliseen turvallisuudentunteeseen kasvokkain asioimisen hämäämänä. Kun toiminta tapahtuu henkilökohtaisesti ilman kuitteja, myyjä/kerääjä voi ihan hyvin laittaa kaiken omaan pussiinsa jäämättä kiinni (ripariaikana muuan ikäiseni ääliöt näin nimittäin tekivät kun seurakunta pisti meidät lippaiden kanssa ässän eteen keräämään rahaa johonkin..). Tilejä sen sijaan valvotaan, ja ennen tilisiirron tekemistä voi mielin määrin penkoa taustoja ja tutustua homman luotettavuuteen.



"MINÄ EN HYVÄKSY OLLENKAAN TÄMMÖSIÄ PUHELINJUTTUJA, NÄMÄ ASIAT KUULUU IHAN JOTENKIN MUUTEN KUN PUHELIMEN VÄLITYKSELLÄ HOIDETTAVIKSI, JOTEN SUOSITTELEN SUA KUULE LOPETTAMAAN KAIKKI TÄMMÖSET PUHELINSOITTELUT!!

No minähän nyt varmaan olenkin koko tämän pytingin johtaja ja voin naps vaan lopettaa kaikki Suomen yritykset ja yhdistykset jotka telemarkkinointia, varainhankintaa ja mitä hyvänsä tämmöstä harrastaa? Myönnän olevani itsekin vähän sitä mieltä, että tämä homma olisi ehkä tsiljoona kertaa viisaampaa millä tahansa muulla tavalla, mutta eipä ole minun päätösvallassani.




"MIKSI TE AINA SOITTELETTE SAMOILLE IHMISILLE, MINÄKIN VASTA VIIME VIIKOLLA OSTIN SITÄ JA TÄTÄ JA OSALLISTUIN SEMMOSEEN JA TÄMMÖSEEN JA TUIN SITÄ JA TÄTÄ.. SAMOJA IHMISIÄ VAAN RAHASTETAAN KOKO AJAN!!!"

Valitettavasti meillä ei ole käytössä mitään maanlaajuista "hyvät ihmiset" -listaa josta voitaisiin kattoa kellä on kirkkain sädekehä ja kuka lähtee tämmösiin mukaan useimmin. Ei myöskään jännästi valvota teidän puheluita ja kytätä, onko teille jo joku muu soittanut.



"JOO.. JOO NII JOOO, TIIÄN TIIÄN NIII JUUU EN MINÄ MITÄÄ NII JOO MOIKKA, MOI, MOI, HYVÄÄ PÄIVÄNJATKOA MOI!!!!!!!!!!!"

Kun porukka tajuaa että soittaja ei olekaan mikään tuttava, iskee joillakin päälle hirveä takiaispuhelinmyyjänkarkotus-moodi, joka tarkoittaa käytännössä hirveää päälle puhumista (minun ollessa langan toisessa päässä siis lähinnä yksinpuhelua), pälpätystä ja ihmeellisiä täytesanoja. Tämä on lähinnä huvittavaa, sillä en ihan kiusallanikaan lähde sille tielle, että lukisin motorisesti paperista kirjakielisen myyntipuheen, ja jatkaisin puhumista tajuamatta ollenkaan kuunteleeko asiakas. Nämä päällepälpättäjät ovat aina sitten huvittavan häkeltyneitä kun tajuavat, etten minä sanokkaan mitään vaan odotan oikeasti omaa puheenvuoroa, ja lähden viemään asiaa eteen päin keskustelun kautta.


Näiden lisäksi löytyy tietty kaikkea epätarkempaa vittuilua, pervoilua ja sen sellasta. Myönnän itsekin kuuluneeni ennen tätä työpaikkaa niihin hankaliin asiakkaisiin, jotka eivät yritäkkään kuunnella mitä soittajalla on asiaa. En ole kuitenkaan koskaan kuulunut näihin päänaukojiin, mutta ymmärrän silti miten helposti sitä kuvittelee soittajan olevan vain pahanilkinen kiusaajahuijari joka valitsee juuri sinut häiriköinnin kohteeksi.
Totuus ei kuitenkaan ole tämä, ja siksi haastankin nyt jokaisen olemaan ystävällinen ja kohtelias kun joku telemarkkinoija tmv. seuraavan kerran soittaa! Kieltäytyä voi myös kohteliaasti, ja toivottamalla edes hyvää päivänjatkoa piristätte takuuvarmasti sen langan toisessa päässä olevan ihmisen päivää! :)


***



PS. Olen joku meedio; luin eilen Karjalaisesta että Salkareihin tulee lähiaikoina tekstitykset, ja muistin saman tien nähneeni pari yötä sitten unta jossa katsoin Salkkareita ja ihmettelin ääneen, että mistähän lähtien tässäki on tekstitykset ollu :D

Aika hauska sattuma kyllä, tosin luulen ennemminkin olleeni taas puolinukuksissa lehteä lukiessani, ja kyseessä olleen jonkun kieron Dèja vu- tyyppisen harhamuiston. Hirveän usein vähänkin väsyneenä alan saada tuollaisia ihme vierauden tai tuttuuden tuntemuksia, ja yleensä nimenomaan juuri niin, että muistan olevinaan varmasti nähneeni asiasta jotain unta. Tosiasiassa kyse lienee kuitenkin siitä, etten ole ihan skarppina ja alitajunta ehtii "havaita" tilanteen hetkeä ennen korkeampaa tietoisuutta - > tilanne tuntuukin syystä tai toisesta tutulta xP
Jänniä nämäkin.

2 kommenttia:

  1. En kuulu mihinkään noista ryhmistä, mutta myönnän lyöväni luurin korvaan niille lehtikauppiaille, jotka lukee 1,5 minuutin "eikätässävieläkaikki"-litanian suoraan paperista korvaan eikä anna suunvuoroa sanoa tai kommentoida mitään. Muiden soittelijoiden kanssa juttelen ihan normaalisti, vaikkei multa ihkaikinä mihinkään rahoja liikenekään.

    Tsemiä kuitenkin vielä hurjasti sinne töihin. Ite oon ihan face to face -asiakaspalvelussa, missä ei ihan tollasta kakkia niskaansa saa, mutta kaikenlaista joutuu silti kestämään.

    VastaaPoista
  2. Joo ja siis luurin korvaan lyöminenhän nyt on vielä suorastaan kohteliasta (säästyy molempien aikaakin) verrattuna siihen, että joku purkaa koko viikon pahan olonsa ja haukkuu pystyyn :D

    VastaaPoista

Risuja, ruusuja, ehdotuksia?