torstai 26. maaliskuuta 2015

Got some ink

Eilissä päivänä hartiaani ilmestyivät tämmöiset käpälänjäljet:

IMG_6565

Kyseinen sudentassukuva on ollut tatuointihaaveena minulla jo useamman vuoden, ainoastaan haaveet kuvan sijainnista ja koosta ovat muuttuneet aika-ajoin. Tatuointi on teetetty siis suoraan mallista Tino's tattoolla. Päädyin loppujen lopuksi ottamaan käpälät hartiaan/lapaan, koska siinä iho tuskin kauheasti venyy ja paukkuu iän myötä, ja kuvan kokoakin sai suuremmaksi kuin mitä se olisi vaikka jossain kyynärvarressa ollut.

Kaikki jotka yhtään pidempään ovat juttujani seurailleet tietävät, että susi on minulle jonkin sortin toteemieläin. Tietysti olen kiinnostunut sudesta suurpetona ja osana Suomen luontoa ja ekosysteemejä, mutta valehtelisin jos väittäisin ettei myös suteen liitetty mystiikka ja symboliikka kiehtoisi minua valtavasti. Susi symboloi minulle paitsi kliseisesti vapautta ja voimaa, myös tietynlaista eläimellisyyttä ja "erämaan kutsua".


IMG_6553

Entäs se kipu? Se oli aika pitkälti juuri sellaista kuin odotinkin, jotain epiloinnin ja pienten sähköiskujen väliltä. Täysin siedettävää ensimmäisen tunnin ajan, se säärten epilointi tuntuu esimerkiksi tsiljoona kertaa pahemmalta! Tunnin neulaamisen jälkeen lapaa alkoi kuitenkin jonkin verran pakottaa, minua rupesi palelemaan ja lihakset alkoivat nykiä. Kauhean kauaa pidempään en olisi ehkä jaksanut, mutta onneksi ei tarvinnutkaan!

Nyt koitan ahkerasti rasvailla uutta kuvaa ja varjella sitä hankaumilta ja muilta vammoilta. Tapani mukaan olen tietysti kuluttanut hyvät tovit keskustelufoorumeilla lukemassa kauhujuttuja allergisista reaktioista, tulehtuneista tatuoinneista ja satojen eurojen arvoisista kuvista joista ovat lähteneet värit lähes kokonaan vielä kolmannenkin värinlisäyskerran jälkeen...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Risuja, ruusuja, ehdotuksia?